KRIF Hockey - Hanhals IF

Serie:J20 JuniorEttan
Nu startar en ny resa
2021-12-10 22:07

Det blev ganska tydligt att Bäcken och Hanhals Kings var en dimension bättre än övriga lag i J20 Ettans första del. Nu startar del två i en spännande resa för vårat J20 lag, en resa som vi med glädje har sett fram emot - säger Jonas Björck, huvudtränare.

Vi tog ett snack med Jonas inför lördagens premiärmatch borta mot KRIF Hockey.

Jonas en ny resa startar och vad blir viktigt så här i första matchen?

Nu gäller det att visa att vi kan, att vi vill och inte minst tycker om att tävla på ett litet högre nivå. Nu kommer varje poäng att vara viktiga, detta betyder att ALLA måste höja sin nivå och sin skärpa/fokus till ett högre nivå, detta gäller självklart också oss i ledarstaben det krävs mer från oss alla nu, vilket är otroligt motiverande.

Serien spelas över 18 omgångar och första matchen är som sagt lördag 11 december borta mot KRIF kl 15:00 i Soft Center Arena. Som vanligt sänds matchen på Svenskhockey.tv

Vad vet ni om KRIF?

KRIF har ett lag som spelar bra hockey med snabba omställningar i sitt spel och ett effektivt powerplay, här gäller det att vi har kyla och tålamod i vårt spel samtidigt som skall ha som mål att vara det styrande laget i 3x20.

Hur är läget i truppen?

Tyvärr så är det ett skadedrabbat J20 lag som åker till Kallinge. Vi är 7 ordinarie spelare kort, vi har med många från vårt J18 lag som får hoppa in och pröva sig vilket kommer att gå hur bra som helst.

Då önskar vi Er lycka till!

Tack så mycket, jag vill också göra reklam för vår första hemmamatch som spelas tisdag den 14 december mot Västervik. Då hoppas vi på att det blir folkvandring till Kungsbacka Ishall för att heja fram våra unga iskrigare i deras resa mot Elit. Väl mött och vi ser fram till en spännande fortsättning för alla oss hockeyälskare - Jonas Björck

Vill ni se matchen live klicka här

Spelade matcher
Lör 24/2 14:00