Hanhals IF - Västerviks IK

Samling:17:40
Hemmapremiär i J20 Ettan ikväll
2021-12-14 14:59

Idag kommer Västervik på besök till Kungsbacka, det är säkert ett taggat Västervik vi kommer att få se ikväll. Dem har med sig i bagaget en hemmaförlust med 2-5 mot Olofström i första rundan av J20 Ettan så dem vill säkert visa upp en bättre sida av sig själva ikväll.

Vi måste vara förberedda på att möta ett hårt pressande VIK som kommer gå in för att ligga på och stressa oss. Detta betyder att vi, precis som vi gjorde bra mot KRIF, måste ha kyla och tålamod, samt ta de rätta besluten i trängda lägen i egen zon. Viktigt att vi spelar disciplinerat med att hålla ihop laget både när vi har puck och inte har puck, ligga på rätt sida av deras spelare när vi inte är i besittning av puck.

Detta kommer bli en fartfylld och spännande juniormatch som garanterat vill bli lika jämn som den vi spelade mot KRIF i lördags, precis som det skall vara. Det är det som är utvecklande för våra spelare, sen får vi bara hoppas att vi drar det längsta strået denna gången.

Om ni inte har något annat för er på en mörk tisdags kväll nu rätt innan jul så hoppas vi att ni kommer förbi och ser på bra och underhållande juniorhockey.

Väl mött !

Hockey hälsning