Välkomna till Hanhals Kings. Tillsammans är vi starka, Tillsammans gör vi skillnad
TILLSAMMANS SEDAN 1949

Hanhals IF - Halmstad Hammers HC

INFORMATION
  REFERAT

Matchstart:ons 20 januari, 19:00
Plats:Kungsbacka Ishall (A)
Serie:ATG Hockeyettan
Samling:18:00
Derby kvällens underhållning
2021-01-20 15:20
Som vi tyvärr har fått vänja oss med nuförtiden så måste matcherna ses hemma i TV-soffan. Vårt webbteam gör ett kanonjobb för att sända matcherna så att alla ni där ute kan se Hockeyettan live. Med ett Hanhals Kings som har tre segrar och spelar mycket mer underhållande hockey hoppas vi ni investerar Er tid och kollar på A-laget ikväll när man möter Halmstad Hammers HC och som vanligt ser ni matcher på staylive.se

Kvällens match är av mycket stor betydelse där Halmstad Hammers HC ligger 1 poäng före Hanhals Kings. Vid seger för något av lagen går man upp på första platsen i tabellen och passerar KRIF Hockey som nu leder på 11 poäng och en match mer spelad. Halmstad Hammers HC har idag också 11 poäng och Hanhals Kings 10 poäng.

Inbördes möten mellan lagen senaste säsongerna är till klar fördel Halmstad laget som vunnit 4 av de sista 5 matcherna mot Kungsbacka laget. PP är ju nyckel ofta i matcherna och där presterar numera båda lagen mycket bra ifrån sig. Hanhals Kings powerplay har ju blivit klart bättre sedan Thomas Heden tog över och vi ser en helt annat trygghet där man presterar bättre och bättre för varje match. All statistik lagen emellan visar på att det kommer bli en stenhård fight ikväll kl 19:00 när pucken släpps i Kungsbacka ishall.

Halmstad tränare Fredda säger så här inför kvällens match på Halmstad Hammers hemsida:

Efter söndagens bittra förlust hemma mot Borås ska man nu försöka revanschera sig mot länsgrannarna i norr. Tyvärr får man ta sig an denna uppgift utan Hugo Johansson som efter en ful tackling in i sargen bröt nyckelbenet och missar därmed resten av säsongen. Riktigt lika illa är det inte med Jonas Fredriksson som drabbades av en hjärnskakning. Men något spel på onsdag är förstås uteslutet. Sedan tidigare saknas även Oliver Olsson av samma anledning. Nästa man på skadelistan är Anton Sundin, i hans fall handlar det om en s.k. överkroppsskada.

– Först och främst så är det förstås tråkigt för killarna. Men nu är det som det är och då är det bra att vi har en bred trupp, säger Fredda och fortsätter; Vi har full respekt för Hanhals som har börjat serien bra. Det kommer krävas uppryckning av oss för att ta poäng, säger Fredda.

Thomas Heden tränare Hanhals Kings pratar om nästa utmaning:

- Nästa utmaning för oss är serieledaren och storfavoriten Halmstad Hammers HC som har stora planer med sin hockey. Ett Halmstad Hammers HC som gick på pumpen mot Borås HC senast. Vi har som vana att numera möta lag som vill göra en snabb återhämtning efter en förlust. Borås HC och Tranås AIF som vi lyckats slå trots att dom kommit ut på jakt. Samma plan gäller Halmstad Hammers HC och alltid kul att möta bra lag. Vi är på en resa och tar små steg framåt hela tiden. Vi ställer samma lag på benen som mot Tranås AIF och coach lovar att inte sätta sitt jag i skiten pga. snack. Grabbarna vet vad som gäller och lovar att vi kommer komma ut bra. Många poäng att spela om framöver och vi ska sno så många som möjligt.

Välkomna till vår webbsändning som startar 18:50 med vår eminente kommentator Björn Roussakoff.