Hanhals Idrottsförening - Jonstorp

Inför Jonstorp hemma - 6 egna juniorer
2021-09-06 21:39
Fotograf Christian Wahlgren

Det är åter dags för träningsmatch för vårt A-lag. Sist blev det en knapp förlust mot Frölunda J20. Nu är det dags att möta div 2 laget Jonstorp. En match som laget föräntas driva i 60 min. Vi får en kort kommentar från Per som säger att laget är redo och att vi kommer ställa upp med 6 st egna juniorer i matchen. Vilket förstås lovar gott för framtiden i klubben.

Det är en mycket nöjd juniortränare & assisterande A-lagstränare Jonas Björck som säger;

- Matchen mot Div 2 laget Jonstorp i morgon så kommer vi ha med Axel Fritiofsson född 2004 och Melker Thunstedt som är född 2002, bägge spelar till vardags i klubbens J20 trupp. Axel är även med i klubbens J18 trupp.

Det är bra att vi kan lyfta upp våra juiorer på träningsmatcherna så att spelarna får känna på seniorhockey och får spela på sig erfarenhet för framtiden.

Totalt kommer 6 junior spela matchen; Robin Vikström, Erik Andersson, Albin Rundberg, Gustav Göransson, Axel Fritiofsson och Melker Thunberg.

Välkomna 19:00 Kungsbacka ishall och se framtiden stjärnor i Hanhals IF.

Här köper ni biljetter https://hanhalsif.ticketco.events/se/sv/e/hanhals-jonstorp20200907