Hanhals Idrottsförening - Forshaga If

Matchstart:fre 24 september, 19:30
Plats:Kungsbacka Ishall
En förlust men bra steg framåt!
2021-09-25 13:50

Fredagsmatchen mot toppkonkurrenten Forshaga från västra serien slutar med förlust med 4–2

Per Ljusteräng vad har du för kommentar till vår insats?

- En svängig match där vi börjar svagt och hamnar i tidigt underläge. Första perioden tycker jag inte att vi krigar på det sätt vi pratar om. Det gör att vi förlorar de flesta närkamper och är mycket pucktittare. Andra perioden höjer vi oss, tävlar bättre och spelar enklare. Vi kvitterar i powerplay och lyfter upp oss på de flesta plan. Vi lyckas även reda ut ett 3-5 underläge i närmare 4 min i slutskedet också vilket var riktigt starkt gjort. I tredje perioden tar vi ledningen i powerplay och har vår bästa del i matchen där vi trycker ner Forshaga ordentligt och har bud på flera mål.

…men?

- Precis som tidigare så blir våra bra stunder även vårt fall. Vi tar några mindre bra beslut i anfallszon vilket Forshaga utnyttjar exemplariskt med två snabba kontringar. Övermod och lite brist på tålamod kostar dyrt mot bra motstånd, läropengar. Vi får chansen i powerplay igen men tyvärr så spelar vi med lite för små marginaler och ger dem återigen chans att kontra in spiken i kistan med sitt fjärde mål.

Vad tar vi med oss framåt?

- Ytterligare en förberedande match och ögonöppnare för laget, framför allt att det måste tävlas till 100 % varje byte. Tråkigt att vi inte kan knyta till säcken och segra men den som spar han har…

Vi ser både brister och positiva saker. Kul att se att vi kan ta tag i spelet och förlägga spelet i anfallszon och skapa bra chanser. Positivt också var att vi skapade mycket och gjorde två mål i powerplay, det tillsammans med vårt tighta spel i boxplay var kanske det mest glädjande. Forshaga var snabba och spelskickliga och det visade att vi har en del i försvarsspelet att jobba med, rejälare och mindre pucktittare bl a.

Tack

- Varsågod

Nu väntar revanschmöte mot Skövde borta på onsdag sedan startar serien söndag den 3 okt mot KRIF (16,00) på hemmaplan. Vi hoppas att ni alla dyker då upp och stöttar vårt unga lag.

Ni säkrar Era biljetter på TicketCo biljetter Hanhals IF - KRIF Hockey