Tranås AIF - Hanhals IF

Plats:Stiga Arena
Första poängen på bortaplan
2021-10-28 09:53
Vi lyckades efter en stark upphämtning i sista perioden ta matchen mot Tranås till O.T. Tyvärr så håller trenden i sig att vi förlorar då men vi får glädjas åt poängen. Jag tycker vi gjorde en bra match med bättre närkampsspel och passningsspel vilket ger oss en kraftfullare offensiv. Negativt är att vi återigen sätter oss i ett tufft läge med 2-0 tidigt i första efter en (hårt?) dömd straff samt en försvarsgroda. Vi reducerar rättvist för att efter ett längre tryck i deras försvarszon dra på oss en utvisning som resulterade i 3-1. Vi såg klart starkast ut i tredje och kunde återigen rättvist både reducera och kvittera. Kul att se både Oscar Ramqvist och Albin Svensson tillbaka i spel efter lång frånvaro, plus till båda. Vi hittar vår kapten, Jacob Olbing för några kommentarer.

Hur ser du på kvällens match?

-Jag tycker att vi gör en bra match över 60 minuter. Inställningen var där idag och jag tycker att vi tävlar i varje moment på ute på isen.

Vi tar ikapp ett 3-1 underläge, tar matchen till OT där jag tycker att vi var värda bonuspoängen. Sammanfattningsvis så tycker jag att vi gör en bra prestation där resultatet tyvärr går emot oss.

Vad saknas för vinst?

-Det är väl just det att vi får starta de flesta matcherna i underläge och får hela tiden kämpa ikapp. Vi behöver ta bort något mål bakåt samtidigt som vi har ett flertal vassa chanser framåt med bud på något mål till.

Din egen insats?

-Jag tycker att min egen insats speglar lagets prestation med ett hårt jobb och tävling över hela banan. Jag tycker att det kändes stabilt i defensiven där vi kunde eliminera flera av deras chanser. Kort och gott en stabil insats.

Hur är humöret i laget?

-Det är självklart tråkigt att förlora en match som denna när man känner att man har chans på seger men jag tycker ändå att gruppen håller sig positiv. Vi får ta med oss denna matchen och åka ner till Kallinge på söndag för revansch.

Vad tar vi med oss från matchen?

- Tävlingsmomentet över hela banan och rakheten i offensiv zon.

Tack så mycket

Highlights från matchen ser du här

Nästa hemmamatch är 3 nov, du köper dina biljetter här