Hanhals IF - Nybro Vikings IF

Samling:15:00
Inför Nybro
2021-11-14 08:52

Vi inkasserade en ny förlust, Dalen blev för svåra och segrade med 5-1. Spelmässigt var det en jämn match där deras toppkedja med bröderna Thörnberg i spetsen var skillnaden.
Tätt på given och ny match hemma i Kungsbacka mot Nybro under söndagseftermiddagen.

Vi förlorade med 3-1 borta mot dem så vi får hoppas på revansch, eller hur Per Ljusteräng?

- Givetvis. Det blir tufft men trots torsken mot Dalen så gjorde vi en ok match: Det var en klar skärpning mot matcherna innan.

Håller med, jag tycker att det var deras 1:a kedja samt de berömda marginalerna emot, eller?

- Helt klart att deras första kedja var tungan på vågen. Vi hade några jättelägen som antingen räddades eller strök målramen medans deras chanser omsattes kliniskt till mål. Men det grinar emot oss just nu, vi får inte mycket med oss.

Nybro nästa, tankarna inför dem?

- Jag hoppas att vi tar med oss de bra bitarna från i fredags och höjer oss ytterligare vilket kommer att behövas då Nybro är ett av de mest kompletta lagen med både bredd och spets. När det gäller detaljer i spelet så är det fortsatt fokus på vårt eget spel. Vi måste klara av dem först innan vi kan lägga kraft på motståndarnas spel.

Vi har varit korta på backsidan de senaste matcherna, någon tillbaka?

- P.g.a. bristen du påtalar så fick Erik Hansson prova på backspel senast och gjorde det med den äran. Han imponerade och får fortsätta där och sedan hoppas vi att Stensson kommer tillbaka. Vi saknar Bardh och Ramqvist sedan tidigare och så är Storm lite osäker.

Ni får kämpa på och överraska, ta er an utmaningen på bästa sätt

- Det ska vi göra och jag har sagt det tidigare att vi kan störa alla lag i den här ligan men vi behöver lite flyt i den situation vi är i nu.

God tur

- Tack

Matchen sänds om ni inte har chansen att komma ner här https://play.staylive.se/hanhalskingsif/l/49430