Hanhals IF - KRIF Hockey

Plats:Kungsbacka Ishall (A)
Inför KRIF
2022-01-30 12:19

Årets ”Trekronasmatch” och dags för säsongens fjärde möte med KRIF. De är för tillfället serieledare i en coronahaltande tabell där vi parkerar på en sjunde plats. Vi kommer från två bra matcher där små marginaler rövat oss på fler poäng. Vi får hoppas att vi hittar upp på vinnarspåret igen och sett till tidigare möten mot KRIF så finns en god chans, vi har en seger, en oavgjord (förlust O.T) och en förlust. En kort intervju med vår tränare Per Ljusteräng följer.

Hej Per, hur är läget?

-Tyvärr inte så bra med mig, jag har dragit på mig en förkylning och kommer inte att vara på plats i kväll. Med laget är det lyckligtvis bättre, vi har samma spelare tillgängliga från senast förutom Ewertzh.

Tråkigt att du missar matchen men hur ser du på den?

- De verkar fått ihop sina bitar och spelar på den nivån de kan och med det så har resultaten kommit men vi vet att vi kan störa dem. Vi får se upp med deras första lina som imponerat på slutet. För vår del är det att ha ett tight försvarsspel, bra passningsspel och att vi är effektiva framåt.

Hur kommer matchbilden att se ut?

- Jag tror att de kommer att vara spelförande från start men jag hoppas att vi växer in i matchen och lyfter upp spelet ju längre matchen går.

Då önskar vi god bättring och lycka till

- Tackar

Om ni missar att komma ner så ser ni matchen på https://live.hockeyettan.se/livestream?id=s-hanhals-if-krif-hockey-o8t16

Välkomna!