Hanhals Idrottsförening - Skövde IK

Matchdags - Skövde kommer på besök
2021-09-15 07:44
Fotograf Christian Wahlgren

Träningsmatchandet fortsätter, idag väntar Skövde på hemmaplan. Efter två raka vinster mot Jonstorp och Mölndal väntar tuffare motstånd.

Hur är läget i laget?

- Förutom att det florerar lite förkylningar i truppen är det mesta bra. Vi har haft några spelare borta till och från men fyllt upp med juniorer så det har flutit på bra.

Saknas någon?

- Albin Rundberg och Albin Svensson saknas men i övrigt är alla tillgängliga. Strömberg och Fritiofsson förstärker oss från juniorerna.

Hur går tankarna inför Skövde?

- Vi har jobbat på efter en given plan och förhoppningsvis så ska vi höja oss efterhand nu och bli lite mer samspelta och mer bekväma med puck. Lite mer resolut och enklare spel från egen zon samt större effektivitet framåt är andra saker vi önskar se.

Bekväma med puck?

- Vi tycker fortfarande att varken passningsspelet eller mottagningarna är på den nivå det måste vara på. Koncentration och noggrannhet är nyckelorden.

Lycka till!

- Tack så mycket

Här köper ni SÄSONGSKORTET genom att klicka här!

Här köper ni BILJETT till mötet mot Skövde genom att klicka här!

Har du inte möjlighet att se matchen LIVE kan du alltid se den på PLAY genom att klicka här!