Skövde - Hanhals Idrottsförening

Plats:Bortamatch
Matchdags! - Skövde borta
2021-09-29 07:37

Skövde står för motståndet i vår sista träningsmatch innan söndagens seriestart. Vi har revansch att utkräva efter hemmaförlusten för två veckor sedan.

Hur är läget i laget Per Ljusteräng?

- Det är bra med de flesta men vi har fortfarande haft lite problem med en förkylning som ambulerar runt. Inte optimal uppladdning såhär kort inpå seriepremiären men det är som det är.

Vi tar Skövde först, hur går tankarna?

- Som jag sagt tidigare hoppas jag att vi blir lite bättre för varje dag som går och med det utgår jag från att vi kommer att göra vår bästa match hittills.

Vad är fokus på ikväll?

- Att klara av att hålla oss till riktlinjerna i 60 min utan att ge avkall på farten framåt samt att vi tävlar i alla moment direkt när domaren släpper pucken.

Några ändringar mot senast?

- Ja det kommer det att bli. Vi saknar Svensson, Ramqvist och Wikström p.g.a. skador och Rosenqvist och Hansson p.g.a. sjukdom. Vi kommer att spela med sex backar, tre centrar och fyra ytterpar.

Då hoppas vi på revansch då.

- Det gör vi

Matchen sänds live och genom att klicka här kommer ni till sändningen