HC Dalen - Hanhals IF

Plats:Smedjehov
Inför Dalen
2021-11-12 11:11

Ny match ikväll när vi beger oss av till Småland igen. Dalen är kvällens motståndare, ett lag som i allra högsta grad är inblandat i striden om en AllEttan plats. De tog poäng senast mot Nybro borta efter en stark upphämtning i sista perioden så det är ett skickligt lag vi ställs mot. De nollade oss på hemmaplan med sista målet i tom bur. Revansch blir svårt, vi får nog först och främst inrikta oss på att hitta tillbaka till ett spel som håller ihop bättre än det gjort de senaste matcherna. Senast mot Hammers var matchen jämn tills deras först mål kom, då rasade vi ihop. De tidigare förlusterna sätter sina spår och vi får ha en lite del av förståelse för att självförtroendet inte är på topp just nu. Men ny match idag och ny chans till uppryckning.

Hallå tränare Ljusteräng, hur är läget i laget?

- Det är klart att vi är lite stukade efter de tre senaste matcherna. Vi pratar om det och tar nya tag och ser framåt. Något annat kan vi inte göra. Vi behöver lite medstuds

Vad talar för att vi kommer att prestera bättre ikväll?

- Jag är obotlig optimist och jag tror att alla killarna går samman än hårdare och anpassar vårt spel efter hur vår förmåga är just nu och då kommer vi att prestera bättre.

Vinst?

- Det går vi alltid för men nu gäller det först och främst få ihop bitarna över 60 min. Klarar vi det så har vi gett oss chansen till ett bra resultat.

Är alla tillgängliga?

- Vi saknar Bardh, Ramqvist och Stensson. Vi tar även in en ny spelare från Frölunda J-20. Oliver Odelhög kommer att spela fredag och söndag med oss. Det blir kul att se honom och jag kommer att spela honom med Widlund och Storm, det ska bli intressant att se dem tillsammans.

Spännande, lycka till

- Tack, det behöver vi.

Matchen ser ni som vanligt på Hockeyettan LIVE

Vår nästa hemmamatch är på söndag mot Nybro