Hanhals IF - Segeltorps IF

Plats:Kungsbacka Ishall (A)
Inför Segeltorp
2022-01-25 07:40

Nu börjar en riktigt intensiv period för A-laget med start på tisdagskvällen mot Segeltorp i Kungsbacka ishall. Vi ska klara av sex matcher på elva dagar med en Visbyresa inbakad. Det är tufft att vara hockeyspelare i HockeyEttan. Segeltorp är ett Stockholmslag som huserat i den östra serien under hösten. De kommer från en imponerande seger mot Tranås efter ett Coronauppehåll så jag hoppas att vi är förvarnade om att det är ett kompetent motstånd vi ställs mot. Vi kommer också från en stark vinst, även det mot Tranås, vilket borde stärkt oss ordentligt. Vi bollar som vanligt vidare till vår tränare Per Ljusteräng för lite matnyttig info.

Grattis till segern senast.

- Tack, det var en välbehövlig vinst, speciellt eftersom vi tappade segern lite snöpligt matchen innan.

Jag tycker våra allra yngsta spelare tog för sig bra och utmärkte sig lite extra.

- Jag håller med, det var riktigt kul att se. Den samlade erfarenheten de byggde på sig under hösten börjar ge resultat. Hela laget stod för en bra insats där vårt boxplay i inledningen blev avgörande.

Vad vet vi om Segeltorp?

- Inte alltför mycket men de har ett ungt lag som verkligen kämpar hårt för varandra och spelar lite ”stockholmshockey” med fart och hårt tryck på kassen.

Hur ser laget ut?

- Vi saknar sedan tidigare Lindell och Albin Svensson men vi får tillbaka Stuxberg. Fritiofsson är sjuk men i övrigt är alla tillgängliga. Vi justerar lite i två femmor men med tanke på vårt tighta schema den närmaste tiden kommer vi att försöka rotera ganska mycket de kommande matcherna.

Låter klokt. lycka till

- Tack så mycket, vi ska försöka att för första gången vinna två matcher på raken

Det får vi verkligen hoppas, kör hårt

Kan ni inte vara på plats sänds matchen här Hanhals IF - Segeltorps IF (hockeyettan.se)