Välkomna till Hanhals Kings. Tillsammans är vi starka, Tillsammans gör vi skillnad
TILLSAMMANS SEDAN 1949

Registerutdrag

En trygg idrott är en idrott fri från mobbning, trakasserier, hot, våld och övergrepp. En idrott där alla känner sig välkomna och delaktiga och får delta och utvecklas efter sina egna förutsättningar.

För att vi ska få en trygg idrottsmiljö behöver vi arbeta utifrån den värdegrund som idrottsrörelsen gemensamt kommit fram till. Den omfattar de fyra grundpelarna:

- Glädje och gemenskap
- Demokrati och delaktighet
- Allas rätt att vara med
- Rent spel

Skapa trygga idrottsmiljöer

Krav på registerutdrag

En förening har enligt lag rätt att begära att den som ska arbeta med eller på annat sätt ha kontinuerlig och nära kontakt med barn ska uppvisa ett begränsat registerutdrag från Polisen.

Lathund registerutdrag

Ansökan registerutdrag

Källa: Riksidrottsförbundet

Regler och domartecken
Klockan

Här finner ni manualerna till klockan i gamla samt nya ishallen,

Manual för klockan i Gamla ishallen

Manual för klockan i Nya ishallen
Sekretariat information TSM & OVR

Samtliga lag som spelar matcher och medverkar i seriespel bemannar sekretariatet. Nedan finner ni ett stort antal lathundar och instruktioner för de olika uppgifter som finns knutet till det arbetet.

Läs på inför match och var i god tid innan match.

Den person som sköter matchrapportering online (OVR On Venue Results) bör normalt komma till matchen samtidigt som lagen för att hinna med att hämta in laguppställningar, skriva in lagen och publicera matchen innan matchstart.

Normalt bemannar vi sekretariatet med följande roller: Dator (OVR), Klocka, Speaker, Skott/Bås x 2 och Musik.

Inloggning till OVR har lagledare/tränare i respektive ålderslag. Säkerställ att ni har tillgång till det inför aktuell match.

Inloggning till TSM & OVR

TSM & OVR före match

TSM & OVR match

TSM & OVR Manual